11 Eylül 2011

İzlediğim Dizilerden Aklımda Kalanlar (Mim)

Çok zor bir mim’le karşınızdayım dostlar..  Ve de ilk mim’imle.. Tee soğanların ekilme zamanında kendisi beni mimlemişti ama araya birçok şeyin girmesi ve en önemlisi “ben bu yazıyı nasıl toparlayacağım” diye gözümde büyütmekten yazamamıştım.. Çok güzel tam benlik bir mim ama oldukça meşakkatli.. Bu mim’i yapmış olanlara geçmiş olsun, yapacak olanlara da kolay gelsin diyorum.. (sanki deveye hendek atlatacağım anasını satayım laflara bak)

Bu mim sadece Kore dizilerini içeriyor diye algıladığım için yalnızca onları yazdım.. Zaten diğer dizilere girseydim çıkamazdım işin içinden.. Evet evet sadece Kore dizileri yazılacak.. Evet..

Neyse şimdi gelelim benim izlediğim dizilerden aklımda kalanlara..

A Love To Kill

Malum daha önce bu dizi hakkında yazmış ve ne kadar çok sevdiğimden bahsetmiştim.. O yüzden bu diziden aklımda kalan bir değil birçok sahne var.. Ama ben yine de A Love To Kill denildiğinde aklıma ilk gelen sahneden bahsedeceğim sizlere..

Cha Eun Seok ve Bok Goo beraber tek bir gün geçirme hakkı tanırlar kendilerine.. Karda oynarlar ve uzandıklarında Eun Seok Bok Goo’ya döner ve onu ne zaman sevmeye başladığında bahseder.. Flashback’lerle geriye dönülür geçmiş yad edilir falan.. Benim için önemli olan tarafı ise kız bu kez ona sorar, kendisini ne zaman sevmeye başladığını ve Bok Goo beni şaşırtan bir cevap verir.. Belki izleyenler de benim gibi şaşırmıştır bilmiyorum.. Neyse ve sonra flashback’ler bu kez daha önce izlediğimiz ama ayrıntısı verilmeyen sahneleri gösterir.. İşte bu diziyi bu kadar çok sevmeme bir diğer sebep de buydu.. İnce düşünülmüş bir senaryo.. O sahneleri tekrar izleyip aslında farklı bir tarafından bakınca oldukça şaşırmıştım.. Çok romantik, çok güzel bir konuşma geçmişti aralarında.. Aklımda kalan en güzel sahnelerdendir..


My Girl

İkinci izlediğim romantik komediydi ama beni en çok güldüren bu diziydi.. Başroldeki kızı çok sevmiştim.. Tam bir şirinlik kumkuması.. Zaten bu yüzden kimse doğru dürüst kızamıyordu bile buna.. Ne çok kandırırdı milleti ahahah… Neyse gelelim aklımda kalan sahneye..


Toplam dizi boyunca ne kadar güldüysem bu sahnede ondan daha fazla ağlamışımdır herhalde.. Kız o kadar içli ağladı ki dayanamadım beaa.. Çok gerçekçiydi bir kere.. İçindeki acıyı içinde tutup tutup sonra bir anıyla artık dayanamayıp ağlamaya başlaması, nefes alamaması o kadar etkilemişti ki beni, dizi bittikten sonra bile aklıma geldikçe gözlerim doluyordu..


Full House

Bi Rain’i ilk kez burada görmüştüm.. O şebelek halleri az güldürmemişti beni.. Bu diziyi de düşündüğümde aklıma gelen ilk sahne ise şu: Lee Young-Jae (Rain) Han Ji-Eun’un (esas kız) yatak odasına girer ve yaptıkları sözleşmeyi arar.. O arada kızın odasına geldiğini fark edince de dolaba saklanır.. Sonrasında Han Ji-Eun kıyafetini değiştirmek ister ve dolabı açmaya yeltenir ama Lee Young-Jae dolabın kapağını tutar, açılmasını önler.. Neyse kızımız inat eder açmaya uğraşır ve pes eden Lee Young-Jae kapağı bırakır.. Kız kapağı açar açmaz dışarı fırlar bir sürü kıyafetle.. Han Ji-Eun şaşırır tabi, “ne yapıyorsun?” falan der.. Bu durumu kurtarmaya çalışan Lee Young-Jae ise işi şakaya vurur ve kahkaha atarak “sürpriiiizzz” der..

Ahahahh ne gülmüştüm bu sahnede ya.. Hayır zaten Rain’in suratına bakınca normalde de gülüyordum ama bu sahne müthişti..


Coffee Prince

Favori dizilerimden olur kendileri dolayısıyla tek bir kare yok aklımda.. Ama bunda da aklıma ilk gelen sahneyi paylaşacağım sizinle..

Daha önce de Coffee Prince yazımda da bahsetmiştim aslında.. Bu sahneyi o kadar çok sevmişim ki hafızama yer etmiş dolayısıyla.. 9. bölüm kumsal sahnesi.. Baksanıza kaçıncı bölüm olduğunu bile hatırlıyorum ahahah…

Han Kyul sevdiceğine bir türlü yakınlaşamazken işte bu sahnede kendini koyuverir.. Çok hüzünlü çok etkileyici bir sahnedir..


Boys Over Flowers

Bu dizinin yeri bende ayrıdır.. Bir kere Kore dizileriyle tanışmamı ve de sevmemi bu diziye borçluyum.. İkincisi zaman zaman Geum Jan Di’ye sinir olsam da yine de çok hoşuma gitmişti bu dizi.. Çok eğlenmiştim.. Neyse gelelim aklımda kalan sahneye..

Gu Jun Pyo ve Geum Jan Di zor da olsa çıkmaya başlamışlardır.. Gu Jun Pyo arkadaşlarının yanında Geum Jan Di’nin aramasını bekler, telefon elinde.. Bu arada arkadaşlarından biri ara der, diğeri sakın arama ipleri onun eline verme der falan.. Derken telefon çalar ve bizimki heyecanlanır.. Arkadaşı –ki kendisi Kazanova Kim Bum olur-  “sakin ol, umurunda değilmiş gibi davran” der ve Gu Jun Pyo abartır.. Telefonu açtığında “Geum Jan Di mi? Hangi Geum Jan Di?” der.. İşte benim kopmam da tam da bu replikle olur..



I’m Sorry I Love You

Ya şimdi ne kadar siteye, blog’a baktıysam hepsi öve öve bitiremiyor bu diziyi.. Ben de izledim ama salya sümük olmadım o ne olacak? Valla kendimden utanıyorum şu an.. Herkes kutu kutu selpak bitirdim, damacanalar dolusu ağladım demişti.. Ben de bir heves izlemiştim.. Ama baktım ki bende tık yok.. Bayağı bir düşündüm acaba ben de mi bir gariplik var diye ama yok yani odun biri sayılmam (sayılmam?).. Yani aslında çoğu zaman sulu gözün tekiyimdir.. Artık bu dizi için beklentilerimi mi yükselttim bilmiyorum ama kendimden gerekli randımanı alamadım.. Sonlara doğru hafiften boğazım düğümlendi ve gözlerim doldu o kadar.. ahahah şu an hakikaten kendimi çok ruhsuz hissettim..

Neyse efenim yine de bu diziyi düşününce aklıma gelen bir sahne var.. Nasıl olmuş bilmiyorum ama aklımda kalmış işte.. Şaka şaka çok sevmiştim de ondan kalmıştı.. Hatta boğazımın düğümlenmesi de o ana denk gelmişti..

Ji Sub’cuğum uyurken esas kız onunla ilgili her şeyi hafızasına kazımak ve o öldüğünde ondan hatıra bir şey kalması için Ji Sub’un fotoğrafını çekmeye başlar.. İşte “bayımın gözleri, ağzı, burnu” falan diye.. Çok içime dokunmuştu bu sahne.. Sevdiğin birinin artık seninle olamayışının nasıl bir şey olduğunu, nasıl çaresizleştiğini ve ondan yanına alabildiğin tüm hatıraları toplamanın nasıl acı verdiğini çok güzel anlatmıştı..


Tabi bu dizinin benim için en önemli yanı, sayesinde So Ji Sub'la tanışmamdır.. Sağolun varolun tüm dizi ekibi..


My Girlfriend is A Gumiho

En sevdiğim ve de en çok güldüğüm diziler arasındadır.. Shin Min Ah’ın sevimliliği tek başına yeterliyken bir de Dae Woong’un halası ve Yönetmen Ban beni benden almışlardı.. Onların sahnelerinde kahkahalarımla evi inletiyordum.. Yönetmenin o Yeşilçam havası, halanın çekici görünme çabasına rağmen her seferinde rezil olması falan şahaneydi.. Neyse aklımda kalan sahneye geleyim.. Dae Woong’un halası Yönetmen Ban’ı ziyarete gider ve oturduğu bankta uyuyakalır.. Sonrasında Yönetmen Ban gelir ve kadının yüzüne güneşin vurduğunu görünce onu korumak ister.. Ama ne korumak.. Ahahah…


Güneş bulutların arkasında kaybolana kadar öylece bekler.. Terden sırılsıklam olmuştur.. Sonunda giderken pardösüsünü de karizmatik(!) bir şekilde havalandırmayı ihmal etmez..


Secret Garden

Bu diziyi ne çok sevmiştim yahu.. Kırk kere izlesem sıkılmayacağım dizilerdendir.. Bilerek hakkında yazı yazmamıştım çünkü içinden çıkamayacağımı biliyordum.. Şunu sevdim bu sahneye bayıldım diye sayamazdım zira dizinin tamamını sevdim.. Onu da anlatmaya sayfalar yetmezdi.. Ama yine de aklımda özellikle kalan bir sahneyi anlatayım sizlere.. Aklımda kalmasının sebebi de kardeşim yatarken izliyordum diziyi ve bu sahne geldiğinde öyle bir gülmüştüm ki –ya da böğürmüştüm demek daha doğru olur- kardeşimi uyandırmıştım.. Kız ağlamıştı korkudan..

Gelelim bahsi geçen sahneye.. Şimdi malumunuz izleyenlerin de çok iyi bildiği gibi Kim Joo Won kendini beğenmişin biridir.. Her şeyin en iyisini o bilir, o yapar, o giyer.. Bu sahnede de Gil Ra Im bunu top oynaması için çağırdığında “çok iyi oynarım” havalarında gidip bir halt yapamayınca suçu millete atmaya başlamıştı.. Derken yüzüne top yiyince dönüp yanındaki elemana bir bağırması var ki.. İşte benim koptuğum an o andır..


Çeviren kişi de bayağı bir gülmüş olacak ki çeviride belirtmiş zaten.. Bu mim’i hazırlarken bu sahneyi arıyordum ve izlemeye başladım.. Hala aynı şekilde güldürebiliyor beni daha ne diyeyim..


Evet yazımın sonuna gelmiş bulunmaktayım.. Gerçi bana 'aklımda kalan'dan çok, sevdiğim sahneleri yazmışım gibi geldi ama neyse ahahah...

Bu mim'i çiçeği burnunda blogdaş egosantrikrapsody'e paslıyorum.. Kolay gelsin çingu.. :)

15 yorum:

  1. omooo ne ettin,yaktın beni çingu:D :D Şaka bir yana ne güzel yazı olmuş bu dizileri yeniden izliyormuşum gibi oldum.Bir tek I'm sorry,I Love You'yu izlemedim galiba.Hemen izlemem lazım çok övüyorsunuz merak ediyoru.Mime teşekkür ettim en kısa zamanda yazmaya çalışacağım,bir arşivi önüme dökmem gerekecek.Ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
  2. Eskiden fakir ama gururlu bir mim vardı :P Ah sonunda bir gün yazacağını biliyordum. Ellerine sağlık dostum. Ve tekrar beni affet sana böyle bir yük yüklediğim için :D Bizim için de nostalji oluyor eski dizilerden replikleri hatırlamak. Özellikle Boys Over Flowers repliğine çok güldüm :D I'm Sorry I Love You hakkında da sonunda hemfikir olduğum biri çıktı :/ Valla "o kadar da çok beğenmedim" demeye çekiniyordum. Herkes için farklı bir yeri olmuş. Herhalde senin gibi ben de beklentilerimi yüksek tuttuğumdan fazla sarsmadı. "Her bölümünde ağladım" diyenler vardı. Benim 1-2 bölümde gözlerim doldu o kadar :/ Yok yok odun sayılmayız bence :P

    YanıtlaSil
  3. @egosantrikrapsody affet beni çingum.. :D valla zorlu bir görev seni bekliyor evet doğru.. :D ama yapacağına inanıyorum.. :D hadi göreyim seni.. :D

    I'm Sorry I Love You'yu pek övmedim ama izle tabi yine de.. :D sonuçta zevkler farklı farklıdır.. belki sen de çoğunluk gibi çok seversin.. ama izler izlemez bir yazı bekliyorum senden.. nasıl bulacağını merak ediyorum.. :)

    @kendisi ahahah evet sonunda mim ortaya çıktı.. :D aa lütfen aramızda yükün lafı olmaz.. bugün sen bana yarın ben sana falan.. :D şaka bir yana çok da eğlendim yaparken.. dizilere tekrar göz atmak çok iyi geldi.. özlemişim hepsini..

    aha!! işte! yalnız olmadığımı biliyordum! :D ya aslında ben de yazarken çekindim.. şimdi millet okuyup çemkirecek diye ama her türlü riski göze aldım.. :D bize pek hitap etmedi deyip kapatayım konuyu en iyisi.. :D

    YanıtlaSil
  4. Kaç gündür kıvranıyorum valla, yazacağım, alakasız olur yazmasam mı kıvamında. Şu Erdal bakkala ben de bitiyorum :D Ne kadar kendini bilmez, ne kadar süper bir karakter değil mi. Hele dost görünümünün altında düşmanca cümleleri ile insanı her seferinde sinirlendirirken bize de kendini sevdiriyor :)
    My Girl'de kız çok içten ağlıyordu, ben de Lee Jun-ki'nin karşısında ağladığı- Seol Gong-chan'ı sevdiğini söyleyerek- sahneyi çok sevmiştim.
    Full House'un o sahnesi gerçekten gülme krizine sokmuştu. O dizide Lee Young-jae kıza hep diklenirdi ama her seferinde de ondan içten içe korkardı :)
    Misa'da hiç ağlamadın öyle mi? Helal olsun o zaman. Hadi diğer sahneleri anlarım, kişiye göre değişir ama annenin son yemeği sahnesinde ağlanmamasına şaşırıyorum. O gördüğüm en acıklı sahnelerdendi.
    Ve tabii kız o fotoğrafları çektikten sonra ajuşisinin onları tek tek silmesi de ayrı bir hüzün sebebidir.
    Hepsi güzel gerçekten eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. ahahah erdal bakkalı sevmeyen mi var çingum ya? :D ne düşünüyorsa pattadanak söylüyor, hiç çekinmesi yok.. :D

    iyi bak bu yazı vesile oldu içini dökmene.. :D dizide bir sürü sevdiğim karakter var ama favorim erdal bakkal ve arda.. ikisini izlemeye doyamıyorum o derece.. :D

    ya evet o dizi ağlatamadı beni.. yemek yediği sahnede üzüldüm çok ama ağlamadım.. :D ya valla ruhsuz hissettim kendimi iyice.. :D

    sağol çingum.. beğenmene sevindim.. :)

    YanıtlaSil
  6. ahaha Full House u izlemedim ama anlattığın sahneye çok güldüm :D bir gün izlerim inşallah :D

    coffe prince.. o sahne de çok hoştu, dizinin tamamı gibi :)

    boys over flowers.. okurken gene güldüm :D Goo jun pyoooo!!!... Lee min ho ne komikti orda ya :D

    Su ji sub bir kere de komedi dizisinde oynasın da izleyeyim yaa :DD sophie's revenge diye bir filmi varmış ama bulamıyorum maselef:/

    my girlfriend is gumiho'yu da izlemeyi çok düşünüp sonra vazcaymıştım... niyse, kısmet artıkın :D

    secret garden!!!! kim suhanmooo.... hahaa :DDD çok güzeldi yaa. o top sahnesi de komediydi. dizide habire güldüm zaten... en birinci oska ve tabi sekreter kim di ama :DD

    YanıtlaSil
  7. internetin geri dönünce izlersin elbet diğer dizileri de yevrucum.. :))

    Sophie's Revenge'i ben de izlemedim, merak ediyorum onu da.. yok canım jisub(bu arada yeni öğrendim makinosev çingu sayesinde, adı "soa ci sab" diye okunuyormuş :D) oynamaz öyle rollerde.. ağır rollerin adamı o lütfen.. :D bak mesela yeni bir filmi girecek yakında vizyona "Only You" diye.. aşk filmi.. izleyip kendimden geçeceğim zamanlar yakındır.. :D

    ahaha kim suhanmoo keobugiwa durumi... :DD ah Oska bir tane ya.. en çok onu sevmiştim.. :D

    YanıtlaSil
  8. ivit yevrum ya araştırmıştım çok üzüldüm, herkeşler oynamaz su ji sub demiş... umut iste, pandora, kutu, yiğidin kamçısı falan :DD

    soa mı :D sağol bilgilendirme için kuzu ben berrak mı berrak "su"yla başlıyordum ismine :D soa ci sab elbet bir gün romantik komedide buluşacağız seninle :))

    YanıtlaSil
  9. ahh keşke keşke.. öyle bir dizide oynasa ne güzel olurdu ama.. doya doya izlerdim 15-20 bölüm.. :D ama işte adamın hamurunda yok.. illa acı olacak hikayede.. azı kurtarmıyor.. :D

    YanıtlaSil
  10. yazını okuduktan sonra bir sürü neşeli yorum yapacaktım, oy ne güzel yazı bana da paslayın çebbal diye :D ama baktım yorumların sonuna doğru jisub köşesi yapmışsınız :D kambersi düğün olmaz hemen muhabbete atlayayım dedim :D
    jisub'ın ilk dizileri genelde ya sitcom yada romantik komedi, gerçi o zamanlarda başrolde oynayamamış hiç :D ama dating now diye gençlik dizisi var çok şeker :D orda esas oğlan olmuş :D
    dating now
    bkz: http://yeppudaa.com/showthread.php?p=151608
    sophie's revenge; http://www.yeppudaa.com/showthread.php?t=2073

    YanıtlaSil
  11. ahahah gördüm gördüüüüümmmm.... o ne hal yaa.. yerim bu o jisub'ı yerimm... :DD gerçi 2002'de çekilmiş normal öyle toy görünmesi.. :D indirip izleyeceğim en kısa zamanda.. merak ettim bizimki napmış diye.. :D

    ben bilmiyordum tabi romantik komedi ve jisub ikilisini.. yine en doğru açıklamalarla aydınlattın beni sağol varol.. :D

    istersen sana da paslayabilirim çingu.. her halde tek bir kişiye paslanma şartı yoktur.. :D varsa da yıktım geçti kuralları.. :P :D gerçekten istersen paslayabilirim ama.. ciddiyim.. :)

    YanıtlaSil
  12. pası aldım gitti o halde :D zorla oldu biraz ama hahaha sağol yine de :D ;)

    YanıtlaSil
  13. tamam o zaman.. :D hayırlı olsun falan.. :D bekliyorum o zaman mim'ini.. :))

    YanıtlaSil
  14. ha ha ha ben bu konuda bir mim yazmak istiyorum ditye blog buluşmasında anlatmıştım meğerse daha önceden yazılmış bu .aklın yolu bir miş :)
    sahnelerin hepsi çok güzel ama en çok full house , goo jun pyo nun o kahkaha tufanı attıran sahnesi ve beni yerlere yatıran secret garden top oynama sahnesi çok güzel bunlar . ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  15. hakkaten aklın yolu birmiş.. :) aylar önce kendisi mimlemişti beni ama tembelliğim yüzünden yazamamıştım bir türlü.. :)) beğenmene sevindim teşekkürler.. :)

    egosantrikrapsody mimlemiş seni gördüm.. :) o halde yazını bekliyorum.. :)

    YanıtlaSil