7 Ekim 2010

Cain And Abel - Entrikanın Dibine Vurmuş Dizi

Bu sefer Kore dizilerinin dramatik ve bol aşk içerikli dizilerinden sıyrılıp -azıcık ama.. geri dönüş yapiciğim onlara tekrar- entrika, yalan-dolan, nefret, kıskançlık ve beni pek tatmin etmese de aşk temalı bir diziyi taniticiğim size.. Bu arada 2009 yapımıdır.. Üzerinden fazla geçmeden yakaladığım iyi oldu bu diziyi..

Adı Cain And Abel.. Bizdeki adıyla Habil ve Kabil.. 20 bölümlük bir dizi.. Aslında ismi bile izlemem için bir sebepti fakat daha önemli sebebim vardı: So Ji Sub.. Şu an Nuri Alço bakışları atıyorum ey ahali!!

Kim mi bu So Ji Sub?? Aaahh ahh ne desem ki! Ayol kendimden geçtim iki dakkada şurda.. Toparlaniyim anlatacam doğru düzgün.. Bir de fotoğrafını gösterteyim tam olsun..



Lllllüüoouuuşşşşşlllllffffffff ehhhhh (yazar burada ağzının suyunu yerlere damlatmamaya çalışiyür) Evet Ji Sub diyordum.. Şimdi ben bu yağuşukluyu ilk I'm Sorry I Love You'da görmüştüm.. Tatlıydı falan ama ilgimi çekmemişti.. Neyse sonra yakın zamanda bir filmini izledim, işte o an eridiğim, bittiğim, ahlar vahlar ettiğim andır.. (O filmi de taniticiğim meraklanmayın yahuu)

Derken kısa bi araştırma yaptım kendisi hakkında bir de ne göreyim hem şarkıcıymış hem oyuncu.. Zaten bu Koreliler'in çoğu böyle on parmaklarında on marifet, neyse.. Sonra bu diziyi gördüm, daha doğrusu afişini, o an vuruldum.. Yukarıdaki afişten bahsediyorum evet.. So Ji Sub'a bu berduş halleri çok yakıştırıyorum.. I'm Sorry I Love You'da da öyleydi, filminde de.. Sakal, hafif uzun saç, aldırmaz bakışlar çok yakışıyo kerataya hehe..

İyi ki araştırmışım da, bu diziyi bulmuşum.. Çok sürükleyici, heyecanlı bir dizi.. Müzikleri de bir o kadar güzel.. Hatta bir şarkıda Ji Sub da eşlik etmiş yevrum benim.. Dinlemek isteyenler buraya tıklayıversinler.. Bu arada şarkının sadece rap kısımları kendisine ait.. With G gizli adıyla söylemiş niyeyse.. Hayır anlaşıldığı üzere gizlilik konusunda başarılı da olamamışsın, nedir kimedir bu tavırların ey Ji Sub?!

Neyse diziyi tanıtmaya başlayayım artık.. Kendimi alamıyorum Ji Sub'la ilgili yazmaktan.. Manyadım iyice..

Evet hepimiz az çok Habil ve Kabil'in hikayesini biliriz.. Hem bizim dinimizde hem de diğer dinlerde bahsedilir bu hikayeden.. Kısaca özetleyecek olursam eğer, Habil ve Kabil Adem ve Havva'nın çocuklarıdır.. Habil iyi yürekli biriyken, Kabil kibirli ve gururludur.. Kabil Habil'in evleneceği kızla evlenmek ister ve kıskançlığından kardeşini öldürür.. Böylece de dünya üzerinde ilk cinayet bir kadın yüzünden işlenmiş olur.. Ve Kabil ölene kadar lanetlenir..

Dizide ise bu kıskançlık duygusu hastane koridorlarına taşınmış.. Doktor olan iki kardeş arasında ilk başta her şey yolundayken, abisinin yaşadıklarının sorumlusu olarak kardeşini görmesiyle önü alınmaz oyunlar birbirini izlemeye başlar..




Karakterler:

So Ji Sub=Lee Cho In

Valla ne doktoru olduğunu tam çözemedim.. Bu benim mallığımdan da kaynaklanıyor olabilir tabi.. Bir bakıyordum beyin ameliyatı yapıyodu, ama hakkında acil serviste uzmanlaştı deniliyordu, acildeki hastalara da bakıyordu falan.. Yani hastanenin her işe koşan doktoru gibiydi mübarek..

Çok iyi, mülayim, güler yüzlü, sevgi pıtırcığı bir doktordur kendileri.. Abisi Lee Seon Woo 7 yıldır yurt dışındadır ama aralarındaki bağ hiç kopmamıştır.. Sonracığıma işte abisinin sevgilisi vardır.. Kızı 7 yıl boyunca arayıp sormamıştır.. Kız bakmış abisinden hayır yok bari kardeşi olsun deyip ona yamamıştır kendini.. Zaten Lee Cho In de dünden razı böyle bir şeye.. Seviyor kızı falan.. Zaten abi bunu öğrenince sıyırıyor..

Anladığınız üzere bu yağuşuklu hikayedeki Habil.. Zaten dizinin ortalarına kadar hep Habil'di.. Böyle "abimdir olsun" tavırları, "gelse özür dilese affederim" falan.. Ama bi yerden sonra o da içindeki acımasız tarafı ortaya çıkardı.. İşte o zaman pc başında olan benden de "Go Cho In!!! Fighting!!!" nidaları yükseldi..


Shin Hyun Joon=Lee Seon Woo

İşte karşınızda Kabil..

Yüzünü gördüğüm ilk andan itibaren antipatik bulduğum bir karakterdi.. Şener Şen'in dediği gibi "suratından şer akıyor".. Böyle meymenetsiiiiz, mahkeme duvarı suratlııı, piiiissss, kalleş adamın tekiydi..

Babası çalıştığı hastanenin sahibidir.. Annesi de yönetim kurulu başkanı mıydı neydi hatırlamıyorum, zaten şirret kadının tekiydi.. Ana-oğul sinir katsayımı rekor seviyelere ulaştırdılar dizi boyunca..

Zamanında Seon Woo, göğüs cerrahisinde uzmanlaşmak isterken -Kim Seo Yeon için- babasının isteği üzerine zorla da olsa nöroloji alanında uzmanlaşmak için yurt dışına gider.. 7 yıl görünmez ortalıkta..

Bu arada babası beynindeki tümör yüzünden kriz geçirir ve komaya girer.. Hastalığından önce Cho In'le acil servis merkezinin açılması konusunda konuşmuştur.. Ama Seon Woo ve anası olacak kadın beyin cerrahisi bölümünün açılmasını isterler.. Yıllardır babasından sevgi görmemesinin, babasının beyin cerrahisi yani kendisi yerine Cho In'i desteklemesinin, sevgilisinin elinden alınmasının sorumlusu olarak görür Cho In'i.. Daha sonra da nefretine engel olamaz ve Cho In'i ortadan kaldırmaya karar verir..

Han Ji Min=Oh Young Ji

İlk olarak Çin'de Cho In'in rehberi olarak görürüz kendisini.. Cho In'i başta sahtekar, düzenbaz biri sansa da -öyle anlatılmıştır ona- tanıdıkça hoşlanır bu adamdan.. (Haksız da değil hani)

Kuzey Koreli'dir ve Çin'de kaçak yaşamaktadır.. En büyük isteği para biriktirip, Kuzey Kore'de yaşayan annesi, babası ve nerede olduğunu bilmediği abisine pasaport yaptırıp Güney Kore'ye gitmektir..


Dizi boyunca Cho In'e "suseiimm" diyip durdu.. Korecede doktor demekmiş.. Bu kızı gördüğümde 'suseim' deyişi geliyo hep aklıma.. Bütünleştiler gözümde..

Ayrıca dizide giyimi en çok hoşuma giden karakterdi..








Chae Jung Ahn=Kim Seo Yeon

Dizide şu çirkef ana-oğuldan sonra sinir olduğum diğer karakterdir.. Bir insan bu kadar mı mıymıntı olur arkadaş? Bir şey hakkında da kesin bir laf ettiğini, düşündüğünün arkasında durduğunu görmedim..

Kalp hastasıymış küçükken, zaten Cho In ve Seon Woo'nun çocukluk arkadaşı.. Hayatı hep hastanede geçmiş.. Daha sonra kalp nakli yapılmış buna.. Şarkıcıdır falan.. Ahahahhh sinir olmuşum ya kıza nasıl anlatıyorum hale bak..

Neyse işte gereksiz biridir hehe..


Nazar-ı Dikkatimi Celbedenler - Sinirlerimi Gerenler:

* So Ji Sub'un birbirinden farklı halleri, giyimi, duruşu, saçı başı... Kısacası her şeyi dikkatimi fazlasıyla celbetti.. Yirim..



 Nefes alamıyorum! Ambüleeennssssss!!!!


* Cho In'in Young Ji'ye yazdığı mektup ve içine çiziktirdiği resimler çok tatlıydı..



* Bir de bu dizide bir Choi Chi Soo vardı ki evlere şenlik.. Böyle bir tip olamaz.. Tövbe estafurullah bişey olmuş buna.. Hani evlat olsa sevilmez o derece.. Zaten kene gibi yapışmıştı Lee Cho In'e.. Çok küfürümü yemiştir kendileri..

Tipine bakın hakvereceksiniz bana..



* Lee Seon Woo'nun anası olacak şirret de bitmek bilmez nefreti ve öfkesiyle tipten tipe girerek, dizi boyunca gözlerimi şenlendirdi..


 
* Lee Cho In'in her şeye rağmen neşeli halleri, Young Ji'ye takılmaları görülmeye değerdi..

*Dizinin en eğlenceli dakikalarına büyük katkıları olan bir anestezi uzmanı vardı ki.. Sağolsun abim sayesinde iki gülüyordum.. Adını hatırlayamadım affola..

*Lee Seon Woo'nun kriz geçirdiği zamanlar oluyordu.. Yani zaten tip namına bir şey yok adamda, o halleriyle iyice insanlıktan çıkıyordu.. Ay nasıl sinir olmuşsam saydırmadan edemiyorum hahahahah..

Neyse işte o kriz anlarında -sebebini söylemiyim işin şeysi kaçmasın izlemek isteyenler içün- adam acı içinde kıvrandıkça, benim gaddarlık damarlarım kabarıyordu.. "Geber!! Geber lanet olası!!!" derken buluyordum kendimi.. Dizi iyi ki 20 bölümdü he.. Biraz daha sürseydi, korkarım insanlıktan çıkacaktım..

Sonu hakkında bir yorumda bulunmak istemiyorum.. Çünkü başlarsam bir sürü ipucu hatta ipin tamamını verebilirim.. O yüzden susmak en iyisidir dostlar.. Ama yine de kendimi tutamayıp (yıhyıhyıhh) şunu söyleyebilirim, sonu umduğum gibi olmadı.. Yani yine şaşırttı beni bu Koreliler..

Ay artık yazacak bir şey bulamıyorum.. Zaten bitireli de bayağı olmuştu bu diziyi ehuehu.. Yazmak bugüne kısmetmiş nidem..

İzlemek isteyenler buradan indirip izleyebilirler.. Türkçe altyazısı içinde mevcuttur..

Son olarak öptüm yanacıklarınızdan..

14 yorum:

  1. ene bu twitterda bi kızın bana mutlaka izle dediği dizi... :) şu ara öfkemi kaldıracak herhangi bir dizi izleyesim yok ama aklımın bir köşesinde dursun bu :D

    *bu arada yeni sayfan çok hoş olmuş ya, hayırlı ossun yevrucum :)

    YanıtlaSil
  2. ya ben diyodum bana Serpül bahsetmişti bu diziden deyü ama tam hatırlayamıyodum.. gerçekmiş dimeekkk... :D

    izle yevrum izle.. evet sinir ediyür fekat çok feci de sürüklüyo hani..

    *tişkür ederim kuzum.. biraz uğraştım ama iyi bişeyler çıktı ortaya sanırsam.. sıkılmıştım o halinden biliyün nü? :))

    YanıtlaSil
  3. evet serpodan sonra daimi yorumcu anonimin geldiiii:D
    kızım nedir senin dirdin??
    kafayı taktın bunlara, uzunnnncacık da yazmışsın(burada kendimle çelişiyorum ::DD cık eki hasebiyle:)) neyse..
    bırak bu işleri oyunu ben verdim, evet.. buradan itiraf ediyorum.. hemen bu lafımı dinlersin. ondan şüphem yok zaten :p
    eveeeet.. gelelim yorumumuza.. karakter tanıtımına kadar okudum, sırf senin anlatımını sevdiğim içün.. izlemeye niyetim yok, sınırlı bir insanım biliyün..
    hım.. ancak ilginçmiş konusu.. ama sırf senin o esprili anlatımın için okudum bu yazıyı da, yeni yzılarını bekliyürüm, gözlerimi yollarda bırakma, öpüyüm biliyünnü :...

    YanıtlaSil
  4. o hayınn kişinin sen olduğunu anlamalıydımm...... :D:D

    yevrum kastırmasaymışın okadar.. niye eziyet ediyin kendine okuyarak.. bak üzüldüm şimdi.. :D

    oyunu dikkate alacam dersem yalan olur.. :P :D ama yaparım bi güzellik.. :D

    şimcik bu korelilerle kafayı bozduğum içün illaki onlarla ilgili yazılarım olacak.. önce bunu bi kabullen.. :D

    hee elbetteki başka başka yazılarım da olcek.. ama nasıl olur ne hakkında olur bilmiyürüm.. spontane gelişiyür işte.. :P

    neyse kuzucum sağol yorumun için.. öptüm çokça.. :))

    YanıtlaSil
  5. Eğer ömrüm yeterse izleyeceğim sayısız Kore dizisinden biri bu da :) O kadar çok sayıda güzel dizi ve film yapıyor ki adamlar/kadınlar hangi birini izleyeceğini şaşırıyor insan. Şu an Kore'de yayınlananları takip etmesi zor değilmiş gibi bir de geçmişe dönük açığı kapatmaya çalışıyorum zira 5-6 yıl öncesinin dizileri bile çok eğlenceli :) İtiraf ediyorum yazını okumadım ama mazeretim var :D Spoiler içeriyordur diye izlemeden öğrenmek istemedim olayları ama oldukça kapsamlı güzel bir yazıya benziyor. Yani okuduktan sonra "çok güzel yazmışsın" diye düşüneceğime eminim :)

    Blogun hayırlı olsun bu arada, alışma döneminde kolaylıklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. ooo bir konuğum var hem de yepisyeni.. :D çok sevindirik oldum şimdi.. hoşgeldiniz efenim.. :))

    valla yazımda spoiler vermemeye dikkat ediyorum ama kendimi tutamadığım oluyo ne yazıkki.. yani okumamakla iyi etmişsin.. :))

    ozaman izleyip, yazımı okuduktan sonra yorumunu bekliyorum.. :)

    evet tazecik bir blog benimkisi.. işte karalamaya çalışıyorum bir şeyler.. :)

    teşekkür ederim ziyaretin için.. :) en kısa zamanda iade-i ziyarette buluniciğim.. :)

    YanıtlaSil
  7. ivet beybü... sen adsız şahsiyete uyma.. ben daha da ısındım korelilere... forumda yazdıydım... girmemişin heral... koreli bir kızın hikayesini anlatan bi kitap okudum geçenlerde... "uzaklarda bir yerde-alan brennert"... kore tarihi-kültürü hakkında da bayağı şey öğrendim :) sıkıldığım yerler oldu ama genel olarak şöyle söyliyim... iyice ısındım yumuk gözlülere... tavsiye ederim kuzum :)

    YanıtlaSil
  8. aliciğim o kitabı kuzum, sağolasın.. pek girmiyorum foruma, soğudum.. neyse ivit aliciğim o kitabı en kısa zamanda.. ısınılmaz mı şunlara yahuu... Elüf de sever aslında -ki yabancı değil bu konuya- ama korkuyo bağımlılık yaratmasından ben diyim.. :D

    YanıtlaSil
  9. GüneyKore dizi ve filmlerine takmamak ne mümkün bağımlılık yaratıyor insanda. Dizi tanıtımın süper benide güldürdün yaauw =) bu adamın Misa dizisini izledim berduş halleri yakışıyor evet lakin bu berduş haller RainBi 'e (ILoveToKill) daha çok yakışıyor sanki .)

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederim adsız çingu.. :)) hoşgeldin.. :)

    Misa'da da serseri halleri mevcuttu ama Rough Cut'taki halini hiçbişeye değişmem.. :) o nasıl bakıştır, yürüyüştür, sigara içmektir öyle.. :) kendimden geçtim yine hahah...

    Rain'e de yakışıyo kesinlikle haklısın.. ama düşündüğümde Koreli erkeklerin çoğuna yakışıyo berduşluk.. :))

    YanıtlaSil
  11. ancak bu kadar güzel yorumlanır, huygudaşım;)))

    YanıtlaSil
  12. teşekkür ederim adsız çingu.. :))) ve de hoşgeldin.. :)

    YanıtlaSil
  13. o nasıl diziydi ya, entrika üzerine entrika, jisub'a giren çıkanın hesabı yoktu ayıptır söylemesi, parmağım kadar cisim bile yuttu, araba çarptı.. daha sayayım mı? dizi bittiğinde ne oldu bana böyle dedim :D son ana kadar heyecan heyecan sütüne :D yalnız senin yazıyı okurken hep komik ve eğlenceli yerleri aklıma geldi :D :D o anneye hatta anne-babaya ben de gıcığım buda böyle bilinnsin :D :D :D

    YanıtlaSil
  14. evet ya garibimin başına gelmeyen kalmadı ama o hep mazlum halini korudu.. :D her sahnede ayrı bir gerilim.. oyy yani.. :D dizi biraz kasvetli bari yazım eğlenceli olsun dedim çingu.. :D

    YanıtlaSil