29 Ocak 2011

İzlenesi...

Bu aralar televizyon karşısında ayıla bayıla izlediğim üç reklam var dostlarım.. Sağolsunlar üçü de ağzımı ziyadesiyle sulandırıyolar.. Ama farklı anlamlarda ehuehuehu...

İlki yılların ülke çapında kalitesiyle nam yapan çikolatası Çokokrem reklamı.. Çocukluğumun çikolatasıdır kendileri.. Gerçi son zamanlarda kendisini Nutella ile aldatıyo da olsam, aramızda geçen onca güzel seneyi bir kalemde silip atamam tabi ki..

Eski reklamlarında çalan o şarkının yeri de ayrıdır zaten..

"Güneş doğar, şehir uyanır
Gün başlar, çay demlenir,
En tatlı sabahlar çokokremle başlar.
Sabahın habercisi, kahvaltının sevinci
Gün boyu tükenmeyen, güç veren enerji.
Güne hazırsın, asla durmak yok
Hızını kesme sakın gücün dorukta
En tatlı sabahlar çokokremle başlar
Çokokremmm"

Şarkı sanırım MFÖ'ye ait.. Kısa bir nostalji yaşamak isteyenleri şuraya alayım..

Bu reklamı ne zaman izlesem çok güzel şeyler hissederdim.. Dumanı tüten çay, taze ekmek, karşıda deniz, hafif sabah ayazı.. Bunlar değişik ve güzel duygular hissettirirdi bana.. Nedir o duygular diye sormayın bilmiyorum.. Güzel şeyler işte kurcalamayın..

Gelelim günümüzdeki reklama.. Bu reklamı sevme sebebim tamamen şu turuncu kafanın peltek peltek konuşmasından dolayıdır.. Sözcükleri tam çıkaramıyo, bi de aklı sıra aşçılığa soyunmuş falan.. Hele ki reklamın sonunda okul servisine yetişmeye çalışırken "benim çok ge...(anlamıyorum burayı) acelem diyorum siz hala beni bekletiyosunuz haa" demiyo mu ısırırım o yanakları len velet!


İkinci reklam yine pisboğazlığım ve bir ufaklıkla alakalı..



Sen ne şirin şeysin öyle ya.. Normalde pek çocuk sevmem ama yani gel de sevme şunu.. Şirinlik abidesi.. Koska yeni logosunun reklamını gayet ilgi çekici şekilde yapmış.. Ağzına tahin-pekmez sürmeyen bizim yan komşunun uyuz oğlu bile yiyosa, reklam amacına ulaşmış demektir.. Hadi o çocuk canı çekiyo, peki bize noluyo? Reklamı ne zaman izlesek annem, ben ve kardeşim hemen mutfağa koşturuyoruz.. Yiye yiye her yanımız bıngıl bıngıl oldu yeminle.. Yapmayın bunu yahu!

Eveeeeet en güzelini sona sakladım yıhyıhyıh....


Bu reklamı ne zaman izlesem ağzımın bir karış açılmasına engel olamıyorum.. Hayır öyle kas manyağı biri de değilim ama şimdi bir sürü Yunan heykelini de bir arada görünce ister istemez kendimden geçiyorum hahah.. Reklamın gördüğü ilgiye bakılırsa da yalnız olmadığım anlaşılıyo.. Erkeklerin çoğunluğu bu işe bozulup, "yemem abi ben o bisküviyi gay miyim?" diye gayet malca ve düz mantıkla yaklaşsalar da olaya, kabul etmeliler ki böyle bir reklama ihityaç vardı.. Ne yani biz bunca yıldır yarı çıplak kadınları izlerken sorun yoktu da yarı çıplak adamlar piyasaya çıkınca mı sorun oldu? Yok öyle yağma.. Biz o görüntülere nasıl katlandıysak siz de buna katlanacaksınız.. Böyle de postamı koyarım hahay..

Evet ne diyoduk? He reklam.. Hakkaten şahane bi reklam olmuş.. Yönetmeninden, senaristine, yapımcısından, bisküvi üreticilerine kadar hepsini teker teker tebrik ediyorum.. Bir kere hedef kitle belli: Kadınlar.. Nasıl ilgi çekeceklerini de çok iyi anlamışlar.. Biscolata'nın ilk reklamı da kadınlar üzerineydi ama onu hiç beğenmemiştim açıkçası.. Hatırlarsınız siz de.. Bir grup kadının erkeğin karşısında yerli dansı -ya da haka dansı her neyse- yaparak elindeki bisküviyi almalarıyla ilgiliydi.. Ki o reklam ürüne yapılmış büyük bir hakaretti bence.. Yani insanların alacağı varsa da almamış, yanına bile yaklaşmamışlardır.. Benim gibi mesela.. Gerçi hala tadına bakabilmiş değilim ya neyse.. Bunu firma da anlamış olacak ki daha çarpıcı bir reklamla geri dönmüş.. Türk reklam anlayışına yeni bir renk kattılar sağolsunlar.. Devamını bekliyoruz ehehehe....

Ya o değil de ben bu Biscolata'yı hiçbi yerde bulamıyorum o ne olacak? Buradan yetkililere sesleniyorum, yardım edin! Bakın ürünü fazlasıyla çekici bir şekilde pazarlıyosunuz bari dağıtım ağınızı da bi zahmet genişletin.. Yoksa Simge gibi başlayacam "mağdurum da mağdurum" diye.. Yapmayın etmeyin..

10 yorum:

  1. Dumanı tüten çay, taze ekmek, karşıda deniz, hafif sabah ayazı.. ohhh diyorum cennet :)

    ve şimcik reklamlar... nümero bir.. genelde çocuk delisi bi insan olmama rağmen o kızıl kafaya ısınamadım gitti..
    açtırma ağzımı çok doluyum şizo :D:D

    heh ikinciyi ye işte :DD ne dadlu..
    üçüncüyü de :D

    "Yok öyle yağma.. Biz o görüntülere nasıl katlandıysak siz de buna katlanacaksınız.. " heyt beee! işte bu... tercüman oldun duygularımıza yevru..

    ben de yimedim daha biscolatadan, göremedim bizim burda da... ama reklamı yetti zati :D

    hakkaten be şizo... el emeği göznuru çikolatalar... yemezsek ayıp olur şimdi, adamlar uğraşmış o kadar... :D
    eveeet devamını bekliyoruz tüm dişiler olaraktan :D

    YanıtlaSil
  2. hadi ya kızıl kafayı sevmiyosun demek.. napalım seni de öyle kabullendik.. :P :D

    bugün itibariyle bizimkileri kandırıp, Migros'a sürükledim.. veeee evet aldım.. raflarda kuzu gibi yatan Biscolata'ları görünce, ben bir heyecanlan bi kendinden geç.. sanki reklamdaki adamlar karşımda.. sanki o abi karşımda hamur yoğuruyo yani o derece.. :D

    her neyse en kısa zamanda deniyiciğim.. sadece en uygun anı bekliyorum.. :D

    YanıtlaSil
  3. Ahhh çokokrem'in o eski reklam şarkısını bende çok iyi hatırlıyorum ve aynen senin gibi bana güzel şeyler hissetirirdi hatta şu an kafamda çalıyor resmen şarkı, özellikle son cümlesi :)
    Bu arada biscolata bende hiç yemedim, hadi reklamını beğendik acaba tadı nasıl? :)

    YanıtlaSil
  4. hafızalardan silinmeyecek bir şarkıydı gerçekten.. :) hatta bence Çokokrem'in yaptığı en iyi reklamdı da diyebilirim..

    Biscolata'yı alabildim sonunda.. :)) bayağı merak ediyorum tadını.. :) umarım reklamı kadar çarpıcıdır.. :))

    YanıtlaSil
  5. çokokremli çocuğu görünce, benim de aklıma şey geldi. komili miydi neydi, hani annesi arkada kızartma yaparken kız arkadaşlarıyla oturan minik yakışıklı, arkasını döndüğü an gum gum gum diyolar ya :D:D

    sonuncu seçtiğine diyecek tek lafım ise, mmmmmmmmm :D

    YanıtlaSil
  6. Sizlerin çocukluğu, bizim yeni annelik dönemimiz, benim çocukluğumda ise, "eti" daha revaçtaydı, dahası ikisinden başkada marka yoktu zaten, vardı, googlda aratın bakalım çıkıcakmı

    "bir bilmecem var çocuklar
    haydi sor sor sor
    çayda kahvaltıda yenir
    acaba nedir nedir
    bisküvi denince akla
    hemen onun adı gelir
    eti, eti eti(burayı çocuklar toplu söyler)

    ne günlerdi...

    YanıtlaSil
  7. @mis gibi: evet biliyorum o reklamı.. ama benim favorim ilk reklamıydı.. hani bir kızla bir çocuğun olduğu reklam.. "komilikomilikomilikomili"nin ilk hali yani.. :))

    ve biscolata.. reklamı kadar kendisi de şahaneymiş.. test edildi beğenildi.. :))

    @hobibox: aaa bilmez miyim o reklamı.... ne de severdim hem de.. klasiktir o reklam.. az söylemezdim çocukken.. :) hatta eti bu jingle'ı pek bi beğenmiş uzun zaman da kullanmıştı.. :)

    YanıtlaSil
  8. teeeell me what can I do you're my biscolata my sweet biscolata :D

    bu arada evet haklısın ilk reklamı görünce öyle hiç canım biscolata falan çekmemişti aklıma bile gelmemişti amma bu reklamdan sonra dedim ki neden ben de bi biscolata alıp reklamdaki ablamız gibi minilerimle koltuğuma uzanıp seksi bi biçimde biscolatamı yemiyim hellyea dedim sonra aradım taradım hiç biyerde bulamdım yae:D

    YanıtlaSil
  9. hoşgeldiniz efenim.. :))

    evet artık bütün kızlar hemfikiriz ki biscolata erkekleri bizi bizden aldı.. :D

    migros'ta bu şahane tadı bulabilirsiniz haber vereyim.. :))

    YanıtlaSil